Ontwerp een Interactieve App

Appdesign in Figma


Margo

Aster

Onno

Joshua

Maak drie schermen in een nieuw designbestand. 
Gebruik als artboard iPhone 16 en nodig korneel@live.be uit.

Voeg telkens een Layout Grid (rechts in je werkbalk) toe. Zo hou je alles netjes uitgelijnd.

Ik maak een app om...


Schrijf op de kaartjes enkele concepten uit in maximum één duidelijke zin. Plooi het kaartje en stop het in de doos. Je zin bevat maximum één handelingswerkwoord. Schrijf telkens je naam op elk kaartje.

Voorbeelden


Kies vervolgens blind twee kaartjes en werk één van de twee concepten uit tot een app. Tijdens je ontwerpproces overleg je niet alleen met de leerkracht, maar ook met de bedenker van je gekozen concept. Komt hun visie overeen met jouw creatie?

Begin niet van een wit blad

Verzamelingen van de beste ontwerpen


Mobbin
Dribble
App Store Screenshots

Passende kleuren nodig?

Ontwerp alle 
elementen zelf



Gebruik geen grafische elementen van internet

Elementen gebruiken uit de bibliotheek van Figma

Je ontwerpt géén logo’s of iconen

Maakte je alle oefeningen?

Elke les maken we een technische oefening.
Zorg voor dezelfde techniciteit in jouw app.


Jouw app is geslaagd als...



Navigatie

het duidelijk is waar je moet drukken. Is er en logisch vervolg van scherm naar scherm? 

Consistentie

de stijl van je app overal hetzelfde toegepast is. 

Negatieve ruimte

je negatieve ruimte gebruikt om je app overzichtelijk te houden. Is er ademruimte in je ontwerp? 

Gebruiksvriendelijkheid

je app voor de gebruiker logisch en duidelijk is. Wat kun je verwijderen/toevoegen om het gebruiksvriendelijker te maken? 

Originaliteit

je app iets nieuws of unieks toevoegt aan bestaande concepten.